tisdag 21 september 2010

Allt möjligt

Förra veckan var det en stor vecka hos Tupperware och för mig som hade fyra partyn eller demonstrationer som man säger i tupperwarevärlden. Slog mitt rekord med råge och har gett lite av min förtjänst till välgörenhetsorganisationen WYWU (www.workyourwayup.eu) och de ska speciellt gå till två flickor i Etiopien.
Har därför inte läst så mycket på sista tiden har varken orkat eller haft tid. Struntade i att läsa ut en bok och har börjat på en annan ungdosmbok som heter "Sommaren jag blev vacker". Har inte kommit så långt ännu så vi får se om jag tycker om den eller om jag slutar läsa den helt plötsligt. Har så många böcker jag vill läsa nu plus att jag måste läsa bokcirkel boken också:)
Försökte göra ganache igår som glasyr till mina chokladmuffins men den ville inte stelna. Till er som inte vet vad ganache är så är det choklad och varm grädde som man rör samman till en härlig smet. Insåg sen att jag skulle ha låtit den stå mycket längre än vad jag gjorde, men jag följde ett recept som tydligen inte var ett så bra recept. Så idag fick muffinsen jordnötssmör och philadelphia ost glasyr. Har dock inte hunnit smaka ännu. Blev massor med glasyr över så jag gjorde en micro chokladkaka och delade den och la resten av glasyren imellan. Måste smaka innan jag lägger ut mitt recept som jag komponerade på egen hand. Behöver inte tillägga att formen var en tupperware microkanna eller?

Inga kommentarer: