onsdag 13 oktober 2010

Microkanna + kaka=snabbt!






Fick en fråga vad en microkanna är och det borde jag kanske ha förklarat. Det är en kanna som säljs av Tupperware som kan användas till mycket. Jag smälter smör och choklad i den, kokar potatis och grönsaker, och gör kakor i min. Eftersom jag har blivit Tupperware frälst och numera säljer deras saker så kommer jag nog berätta om fler underbara produkter som jag älskar på den här bloggen.
Bakade kakan igen idag och tog med till Stor och Liten här i Klockrike och den var mycket omtyckt även bland de små barnen. Min var bara inne mellan 3-4 minuter idag och sedan hade jag på en glasyr emellan. Gjorde bara en halv sats idag. Denna glasyr kan användas till cupcakes också.
Glasyr
100 gram philadelphiaost
1 dl florsocker
3 dl grädde

Blanda ihop osten och florsockret till en jämn smet, häll sedan i grädden och vispa tills den blir fluffig !

En Tupperware kollega hade också bakat den idag och hon gillade den också, så köp en microkanna om ni inte har en, så kan ni också baka dessa snabba och goda chokladkakor.

Inga kommentarer: