fredag 16 december 2011

Lucka 14

Det känns som jag ligger efter men jag har gjort saker men bara inte hunnit blogga dem. Den 14 dec hos Scrapdraken skulle man göra en julstjärna, de hade själva gjort en jättefin men jag ville prova nåt annat. Jag tog och ritade ut två stjärnformer på cardstock som jag sen häftade ihop och innan jag häftade ihop den helt stoppade jag in lite bomull i den för att den skulle bli lite bullig. Sedan målade jag med vit gesso på den och när det var torrt sprayade jag turkos mist på den och därefter lade jag på lite guldglitter lim. Slutresultat blev väl mer än sjöstjärna, ha, ha! Den passar att hänga i köksfönstret för där har jag turkost kakel:)

Made a star for Scrapdrakens compition. I made it by cutting out two star shaped figures that I stapled together and put cotton in it. Then I put white gesso on it and sprayed it with mist and then I put gold glue on it.

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fin :-)
/Maria
Scrapdraken