onsdag 18 juli 2012

Steam Punk kort till män

Steam Punk isn´t really my style but I had to make a card for male teenagers/ men and I thought it would fit them. When I read my friend Helen's blog I found this Challenge Blog that she recommended called Chocolate, Coffee & Cards Challenge. Their challenge this week is steam punk and metallic so I am entering this card in their challenge. The picture I found on Google when I searched for Steampunk and balloon. I have used K-design's paper that is very steampunk. The ticket stamp is Rox stamps. I have made  the metallic flower myself.

Steam Punk är ju inte riktigt jag men det är kul att göra nåt ovanligt och jag behövde göra kort till tonårskillar eller män, och det här kortet blev manligt tycker jag. När jag var inne på Helens blogg skrev hon om den här bloggen som heter Chocolate, Coffee & Cards Challenge. Deras utmaning den här gången är att göra ett steampunk kort med metall på. Jag har använt mig av papper från K-design och dom är väldigt steampunk. Biljetten kommer från Roxstamps och metallblomman har jag gjort själv när vi var på blomkurs hos Kattiz. Bilden hittade jag på Google Bilder när jag sökte på Steampunk balloon. Det svåraste att göra på detta kort var att få fast metallhörnen, har nån ett bra tips om hur man gör så säg gärna till. Jag använde mig av limpistolen men hade ändå svårt att få dom att fastna.



5 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Kanonläckert! Jag brukar använda Scotch Strong&Precise - funkar på det mesta. ;)

cissi sa...

Tack, och tack för tipset, måste prova det limmet.

Anonym sa...

Jag brukar använda samma lim, som tipsats om i förra kommentaren, men jag brukar även sätta lite dubbelhäftande tejp i hörnena oxå.
Anna

Anonym sa...

Hejsan vännen!

Så himla fint kortet blev! Bilden är görläcker och den går ju perfekt ihop med papperen. Håller med Malin. Jag använder samma lim funkar superbra. Finns på Akademibokhandeln och så får man poäng på sitt Coop kort....:)

Stampalicious sa...

gorgeous, love the corners and that image too, thank you for joining our challenge at Chocolate, Coffee and Cards, hugs, martina