torsdag 29 juli 2010

Så många böcker...


Har läst många böcker på sistone bland annat Svart flicka, vit flicka av Oates som vi ska prata om nästa gång i bokcirkeln.

På tal om bokcirklar så brukar jag gå med i någon av bokhandlarnas bokcirkel där man kan läsa ca 60 nya böcker för ett billigt pris. De senaste åren har det slutat med att jag inte läser så många böcker från bokcirkeln utan jag läser de jag lånar på biblioteket. Så det här året tänkte jag inte gå med, men sen så såg jag vilka de skulle ha med i år och jag vet inte...

Mitt problem om det nu är ett problem är att jag läser väldigt många ungdomsböcker så de konkurerar med vuxen romanerna annars så är bokhandlarnas cirklar bra för man behöver ju inte lämna tillbaka boken nån viss dag. När jag ställer mig på kö i bibblan på böckerna så kommer ju alla samtidigt eller så blir det 14 dagars lån eller så håller jag på att läsa nån annan bok just då osv.

Jag säger som så många andra så många böcker och så lite tid! Vissa undrar hur jag har tid att läsa så många böcker, vilket just nu är ca 1 i veckan men då svarar jag att det beror ju på vad man lägger sin fritid på. Vissa bakar tårtor, vissa spelar golf, andra tar promenader i skogen osv.
Jag hoppas iallafall att mina tjejer blir bokslukare precis som jag och att döma av detta kort så kanske de redan är det. (Hittade dem så här när jag kom tillbaka från badrummet.)

Inga kommentarer: