tisdag 28 september 2010

Stuvade makaroner i micron

Idag lagade jag stuvade makaroner för första gången i mitt liv. Men inte på spisen utan i micron! Jag har en fantastisk sak från Tupperware som heter Ultra Pro. Den kan användas både i ugn och micro och läggas i frysen. Jag har börjat laga all mat i den som jag brukar laga i ugnen för det bränner nämligen inte fast i den och man behöver inte tillsätta nåt fett. Jag har bl.a. lagat hel kyckling, fisk, pastagratäng m.m. i den.
Så idag provade jag ett tips jag fått och det gick jättebra och smakade bra. Här kommer recepetet:

Stuvade makaroner (ca 3 personer)

1 liter mjölk
3 dl ideal makaroner

Häll i alltsammans i en Ultra Pro eller i en Ultra Plus. Sätt in i micron och kör på full effekt i 30 min. I slutet måste man kolla det noga så att det inte kokar över. Rör om flera gånger och speciellt om det börjar bubbla.
Krydda och ha i ost. Servera med korv eller köttbullar och sallad!

                                          Ultra Pro 3,5 liter

Inga kommentarer: