tisdag 10 maj 2011

Kort

Jag var väldigt effektiv i helgen och igår hade jag massor av inspiration så jag gjorde dessa kort bland annat. Min man hade tagit med sig kameran så de andra bilderna ligger på min iphone.

Det första kortet är ett staffli kort (easel card) som det står Till minne av konfirmationen på. Det är en textstämpel från Skogstokiga. Pappret är ett från Pion tror jag. På den bruna remsan fanns det ett fina ordspråk som man kan läsa om man tittar väldigt noga på det riktiga kortet. Det står "När någon du älskar blir ett minne, blir minnet en värdefull skatt." Jag bara råkade hitta det när jag hade skurit till alla papper och ville använda det på nåt sätt så därför blev det så här.


Det här är ett dopkort till en liten tjej och det kan stå upp när man har öppnat det. På den ena tagen har jag tänkt man kan skriva flickans namn och på den andra kan ni ju se vad det står. Även dessa stämplar kommer från Skogstokiga även den söta vagnen.



Inga kommentarer: