torsdag 11 augusti 2011

Shopping plus julkort

Stannade till hos Designat idag när jag ändå var i Linköping och shoppade lite. Jag har investerat i ett nytt album från American Crafts. Tänkte att jag skulle få plats med lite mer layouter i ett sånt som har en ring än i de andra som inte har det. Köpte även fler vita cardstock och stämplar från Pysseldags. Man kan även köpa stämplar på Pysseldags hemsida. Följ bara länken.
Började på ett julkort idag men när jag skulle embossa vilket jag aldrig gjort förut så gick det inte så bra. Hur länge ska man egentligen behöva stå med fönen tills det torkar? Behöver nog gå en kurs!
Iallafall så kom jag inte så långt på det. Gjorde ett annat häromdagen som ni kan få se. Det är till Scrapbutikens julkortsutmaning. Man skulle göra ett julkort som påminner om en julsång. Jag gjorde mitt efter Santa Claus is coming to town. Köpte stämplarna i England på nätet. Dem känns verkligen engelska! Använde Aqua Pro Markers till himlen och vanliga Pro Markers till det andra. Fotot är inte det bästa tyvärr. Pappret längst ner är färgat med en lila distress dyna.


Inga kommentarer: