tisdag 18 oktober 2011

Scrapptorget har en cc för att fira att de fyllt två år. Jag har gjort en LO till deras deltävling fyra där man ska kleta och kladda, och det har jag gjort. Först visar jag er hur min LO ser ut sen ska jag förklara vad jag gjort.



 Jag började med att mista med två färger och använde mina nya fjärilsmasker. Lät det torka och under tiden så tog jag ett craftcardstock och målade med geso på det. Därefter innan det torkat tryckte jag bl.a. en fjärilsstämpel i det. Som ni kan se på bilden under. Lät det torka och sen hade jag på en turkos distress men det blev inte så stark färg så nästa gång ska jag nog använda mig av akrylfärg. Det här sista lärde jag mig av Veronica under helgen som hade en liten minikurs. Hon har en jättebra blogg med massor av tips, gå gärna in och kolla. Sen hittade jag det här passande fjärilspappret i mina gömmor och använde det andra pappret som en slags fotomatta. Sen på med massor av dekorationer där jag har använt mig av återupprepning. Är själv väldigt nöjd med hur det blev.

2 kommentarer:

Maria/Lilla07an sa...

Jätteläckert med fjärilarna du mistat. Roligt att du vill vara med på vår CC.

cattis sa...

Superfin layout!! Läckert med dom mistade fjärilarna!