fredag 18 november 2011

Scrapbutikens scrapevent

I lördags var jag och två kompisar på Scrapbutikens stora scrapevent i Skeda (utanförr Linköping). Jag var jätteflitig av mig och lyckades nog nästan vara med i alla utmaningar de hade. Tänkte visa några av alstrena jag gjorde där.

Det första alstret jag gjorde var att altra den här boxen. Det är inte ofta jag altrar så jag är lite ovan. Jag hade på distress stain först över hela boxen innan jag klädde den i papper.Snön på granen är vit flowersoft.


 Den här bilden vände på sig men ni ser ju ändå. Jag gjorde kortet efter en skiss och ska ge det till min kusin som precis fått en liten pojke. Fick låna Pernillas nya stämpel och Copic pennor, tack Pernilla!

Sen skulle man göra ett manligt kort med nåt i metall och då gjorde jag det här fars dag kortet till min pappa. Det hänger en liten metall charm i bandet men den syns inte så bra på bilden tyvärr. Det här kortet fick Pernilla hjälpa mig att rädda, tack igen Pernilla!


Den här layouten gjorde jag efter en BINGO rad, man skulle ha med tre mönstrade papper, minst ett stämpelmotiv (den lilla journaling rutan är faktiskt stämplad ) plus "Vi två" som är en Pysseldagsstämpel. Man skulle även ha med minst en blomma och två olika cardstock.sen kommer jag inte ihåg den sista men jag tror det var nåt i metall eller en brad och de små hjärtanen är metallbrads. Om ni inte gissat det än så är det ett kort på mig och min mamma.
Jag gjorde fler saker men de har jag inte orkat fota så ni får nöja er med dessa. Det var en jätterolig dag trots att jag inte vann nåt. Det viktiga är inte att vinna utan att ha roligt och det var jätteroligt att vara där med två av mina nya kompisar. Snart är vi fem stycken som ska åka iväg på Scrap-Perras träffa och det ska bli jätteroligt !!

Inga kommentarer: