tisdag 17 april 2012

Ett lite mörkare kort än vanligt

Har gjort ett annorlunda kort för att vara mig, lite steampunk aktigt. Använt Kattiz fina papper och gjort kortet efter skissen på hennes blogg K-design. Eftersom man får göra flera bidrag till hennes utmaning så ställer jag upp med det här kortet också. Jag provade Ciza´s nya Spectrum Noir pennor när jag färglade damens klänning och sen har jag målat med copics. Spectrum Noir pennorna var väldigt svåra att få av locket på och de luktade väldigt starkt men de var bra på att blanda sig med varandra men har hårdare spets än Copics. Kugghjulen har jag målat med svart gesso och haft glitter på innan gesson hann torka. Spetsen är nåt jag fått av mamma men tycket den passade in bra.
Made another card with Kattiz's papers and after the sketch at her blog K-design and since you can enter with more than one contributions I am entering this card  in her compition too. Coloured the lady's dress with my friend's new Spectrum Noir pens and the rest with my copics.

Inga kommentarer: