onsdag 4 april 2012

Scrappiz cc-kort

Scrappiz har en cybercrop just nu och idag kände jag trots min förkylning att jag orkade scrappa lite. Jag har funderat i natt hur jag ville att det skulle se ut så jag var juu bara tvungen att ge mig på det. I den här tävlingen skulle man göra ett kort med egengjord bakgrund och man var tvungen att använda en fjäril och ett band/spets.
Jag använde tre olika lila distresser och sen tog jag min embossing dyna och duttade över hela och sen hällde jag på Clear Hologram embossingpulver så hela mitt kort glittra även om det kanske inte syns så bra på fotot. Det var så coolt när pulvret smälte sen när jag körde med fönen.
Jag la även till en stämpel från Some Odd Girl.

Made a card for Scrappiz cybercrop that are running right now. Made a card with three criterias:1: self made background, 2:butterfly, 3: a ribbon or lace.
I used three different purple distresspads and then I had Clear Hologram embossingpowder on it that I melted so the whole card glitters. The stamp comes from Some Odd Girl.

Inga kommentarer: