onsdag 23 maj 2012

Maj tävling hos Scrap-Perra

Scrap-Perras tävling nu i maj går ut på att skapa ett alster med hjälp av färg, mask och papper lager på lager. Jag tog ett mönsterpapper och kletade på svart gesso på bubbelplast med stora bubblor och tryckte det på pappret ( eftersom mina masker försvunnit duger den här bra).
Sen valde jag foto och papper, jag ville ha papper i glada färger mot det svarta så det blev mycket gult och ett blad från en engelsk ordbok med ordet swing längst upp, sen limmade jag fast allt där det skulle vara. Tror jag fick ihop sju eller åtta pappers lager. Fick användning för en hel del scrap bitar:)

Scrap-Perra has a compition now in May in which you should use a mask, mist or paint and paper in at least five layers. I think I used seven or eight layers. I also used black gesso to make my circles.


Inga kommentarer: