söndag 17 juni 2012

Sommartävling hos Perra

Nu har jag äntligen gjort mitt första bidrag i Scrap-Perras sommartävling. man ska köpa ett stort eller litet kit, och jag köpte ett litet kit med Echo Park papper. Det betyder att jag får göra 6 av de 12 deltävlingarna.
Jag valde en utmaning som kallades Glassigt där man skulle använda struktur. Jag provade att använda Tim Holtz teknik där han har på distressfärg på ett glansigt underlag som han sen sprutar vatten på och sen doppar sin lilla cs bit. Jag doppade hela mitt cs och sen använde jag en form det varit små chokladhjärtan i. Den sprutade jag mist på och tryckte på mitt cs. Sen i slutet droppade jag röd mist över det hela i en diagonal linje.
Pappret med glassar på kommer från American Crafts Dear Lizzy kollektion.

I have bought a Echo Park kit from Scrap-Perra and now I can enter 6 of his compitions this summer. My first contribution is this LO of me pregnant with my oldest daughter. I have used Tim Holtz's technique that you can see in this video.
Then I used a homemade mask to make the hearts and then I put red mist on top. The paper with the ice creams on it comes from American Crafts and their Dear Lizzy collection.


I changed this LO a bit, what do you think/ can you see what I changed?



Inga kommentarer: