onsdag 6 februari 2013

Kort till Scrap-Perras veckans skiss

Two Peas in a Bucket har en videoserie som heter Seeing Double. Den går ut på att man ska göra ett kort av materialet som blev över när man gjorde en LO. Det är vad jag gjort idag. Jag har använt samma papper som jag använde när jag gjorde layouten igår, jag hittade till och med ett till cardstock i samma färg som jag använde igår. Jag gjorde kortet efter veckans skiss hos Scrap-Perra. Grattis stämpeln kommer från K-design och motiv stämpeln är en Gorjuss som jag har målat dit en mun på.

Two Peas in a Bucket has a videoserie called Seeing Double and that means that you should do a card out of the same papers that you used when you made a LO. So I used the same papers that I used yesterday when I did the LO, even found another pink cardstock. I have made the card after a sketch at Scrap-Perra´s. The girl is a stamp from Gorjuss but I painted a mouth on her.


 

1 kommentar:

Mia KL sa...

Så tänker jag ofta att jag ska göra kort sen av det som blev kvar från en layout men det blir ju aldrig av... nu har jag börjat med att färglägga ett antal motiv och göra kort på en gång, och då med spillbitar för att bli av med dem.

Fint kort och kul att du tolkar veckans skiss från Scrap-Perra.