lördag 30 mars 2013

One layer page LO

Scraplagret har en påsk crop och en av deltävlingarna går ut på att göra en LO med bara ett lager. Det går ut på att man använder bara sitt foto och ett enda bakgrundspapper. Allt annat skapas med hjälp av olika tekniker och färger. Kände för att kladda med färger idag så den här tävlingen passade mig perfekt.

Jag började med att ta ett mönstrat papper som jag fått i ett kit och inte gillade, perfekt för sådana här layouter.

Sen hade jag på vit gesso i cirkelrörelser på pappret.
 När det hade torkat sprayade jag med tre olika Color Shine från Heidi Swapp ( en röd, grön och guld). Jag sprayade på pappret när det stod upp så här och fick en cool rinnande effekt.

Sen när det torkat så smetade jag på vit gesso igen igenom en mask. För att fånga upp den vita färgen i fotot.


Sen stämplade jag dit min titel med Distress paint.


Och så här blev resultatet.


Scraplagret has an Easter crop right now and one of the challenges was to make a One Layer LO. And that means you can only use a background paper, a photo and different mediums like gesso, paint, stamps and so on. I wanted to play with gesso and mists today so it was a perfect challenge for me.

4 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Härlig! Jag gillar verkligen jobbet du gjort med bakgrunden. Så läckert!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Vad roligt att få se hur du skapat din layout! Visst är den en rolig teknik! Tack för att du ville vara med!

Annelie sa...

Jättefin! Kul att se hur du har gjort, vi får ta en kladd-dag sen nån gång! :)

Katja/MezzaNotte sa...

Härligt med allt rinn! Läckert resultat!