torsdag 4 april 2013

Let it glitter

Jag har gjort ett första bidrag till Youdos påskcrop som inte går ut förrän den 14 april. Jag har gjort ett kort till deltävling 8 som heter Let it glitter. När jag läste om den tävlingen visste jag hur jag ville göra. Jag ville göra ett liknande kort som jag gjorde häromdagen fast den här gången använda mig av Biltema tejp och Youdos lila glitter. För att glittret verkligen ska fästa i tejpen så har jag rullat en brayer över glittret med ett papper i mellan. Jag har använt mig av ett slätt papper till kortbasen.

I have done a card for Youdo's Easter crop, for the challenge Let it glitter. I have used a doublesided tape and then I poored glitter from Youdo on top of it. After I had taken away the access glitter I rolled a brayer on top of it with a piece of paper between so the glitter really stuck to the tape.



2 kommentarer:

Camilla sa...

WOW vad snyggt!! Älskar ju clean and simple kort,väldigt läckert med glittret och blommorna är pricken över i:et!!

Monica sa...

Verkligen glittrigt och ändå stilrent. Bra tips för att få glittret att sitta! Tack för ditt bidrag./Monica