lördag 14 september 2013

Hobbyworld: deltävling 2

I Hobbyworlds deltävling 2 skulle man skapa ett höstigt kit med minst tre delar. När jag var hos min kompis Kattiz ( K-design) för att köpa några metallhörn som fattades till ett kort jag höll på med fick jag några av hennes nya papper i Krya på dig present. Tack ännu en gång Kattiz, det var skitsnygga papper. Och för mig som älskar böcker passade de perfekt så nu måste jag ju köpa fler. I alla fall fick jag massor av ideér hur jag kunde använda dem och en var att använda dem till den här deltävlingen för att skapa ett bokrelaterat present kit till min bror som fyller år snart.
Först gjorde jag ett bokkort ( det första jag nånsin gjort), två bokmärken som jag inte dekorerade så mycket för jag tyckte pappren var så fina som de var och ett coin envelope som jag tänkte stoppa ett presentkort i.

Nu kommer lite bilder...

 Jag använde en redan färglagd bild från LOTV till framsidan av bokkortet.

Valde att bara skvätta på lite guld mist på bokmärkena som dekoration. Jag gjorde tofsarna själv efter den här tutorialen som kommer sist i videon. Väldigt lätta att göra.
 I made the tassels myself after this tutorial and she shows how to make the tassel in the end of the video.


 Det här lilla kuvertet eller coin envelope vek jag själv efter den här tutorialen men jag ändrade lite. Också väldigt lätt att göra, jag ska nog visa er en liten beskrivning nån dag. Använde mig av ett av de nya pappren från K-design och löv punch från Martha Stewart.
I made this coin envelope after this tutorial but I changed it a bit, also very easy to do.

 Baksidan/ the back.

  Insidan av bokkortet som jag inte dekorerat ännu. Jag använde mig av den här beskrivningen.
 The inside of the bookcard. I used a Swedish tutorial but I found this on youtube.


 The back of the book card. I used a paper from an older collection from K-design for the back and front cover and the new for the inside.



Inga kommentarer: