lördag 7 juni 2014

Ännu ett kort med distresser

En Liten Butik i Mörrum söker efter tre Gäst Dt nu i sommar. För att anmäla sig ska man skapa nåt efter temat Fun with colours. Jag gjorde ett kort med hjälp av distresser,  jag har ju liksom fastnat för dom så det var ett självklart val. Jag har gjort en liten tutorial med bilder hur jag gick till väga.
En Liten Butik i  Mörrum is looking for three GDT now in the Summer. To apply you should make something on the theme Fun with colours. I made a card with distresspads and I made a little tutorial on how I made the card.


Jag använde mig av dessa distress dynor. I used these distress pads.


Jag tryckte dom på mitt silikonunderlägg och sprejade vatten p. I pressed them on my craft sheet and sprayed some water on the colours.


 Därefter tryckte jag ner mitt akvarellpapper i färgerna. Then I pressed my watercolour paper down.


Så här såg det ut efter att jag tryckt ner pappret en omgång. Jag upprepade detta flera gånger och duttade ibland bara lite med pappret i färgerna. This is how it looked after one time, I did it several times and also clean it all up and pressed some more colour on the craft sheet.


Sen använde jag en pensel och tog upp de färger jag använt och stänkte på pappret. Then I used a brush to splatter with.


Så här blev det färdiga kortet, textstämpeln kommer från Mama Elephant och dinosaurien och stjärnorna från Lawn Fawn. This is the finished card, I added a big text stamp from Mama Elephant and a dinosaur and some stars from Lawn Fawn.

1 kommentar:

Monica =) sa...

Hej där!
Vilken snygg bakgrund det blev!
Solig hälsning, Monica