tisdag 17 juni 2014

PL kort blev ett kort

Cili in Papers har en tävling den här månaden som går ut att göra en LO eller ett kort med saker som är tänkta för Project Life. Jag valde att göra ett kort. Har ju en del PL kort trots att jag inte gör PL så ofta. Så jag valde ut ett stort PL kort och stansade ut det med en die från Lawn Fawn som stansar ut ett litet PL kort med stitched kanter. Sen stansade jag ut ett stort kort med en liknande die från Lawn Fawn ur akvarell papper. Jag färgade akvarell pappret med två olika distress färger. När det torkat satte jag på det lilla kortet på det stora med distans kuddar. Sen färglade jag kaninerna och solen och satte på dom med på kortet. Stansade ut ett till stort PL kort som jag bigade vid ca 1 cm så att jag kunde sätta ihop det med det andra så att det kunde bli ett kort.

Cili in Papers has a challenge right now to make a card or LO with the use of PL cards. I made a card with Lawn Fawn's  dies and stamps. The small PL card was actually a big one that I diecut so it got smaller. The big PL card is coloured with distress colours.




Dom är så söta, älskar mina nya stämplar från Lawn Fawn. 
They are so cute, love my new stamp set from Lawn Fawn.

Inga kommentarer: