fredag 1 februari 2013

Min första canvas tavla

Ikväll i Facebook gruppen En kväll en utmaning ska man göra ett Mixed Media alster på temat bling/fest/ melodifestival. Jag gjorde min första canvas tavla. Jag började med att grunda den med gesso sen sprayade jag med Heidi Swapps guldmist. Därefter stämplade jag med distress stain ( färgen tarnished brass) stämplen som man ser längst ner. Sen duttade jag akrylfärg genom två olika stjärn stenciler. Hittade en fin tecknad kvinna som jag klippte ut och limmade fast med multi medium. Sen stämplade jag texten med bokstavsstämplar från Prima. Det är en del av texten till låten Främling med Carola. Hon var min stora idol när jag var liten och är ju verkligen sammankopplad med Melodifestivalen så därför valde jag en av hennes låtar. Sen satte jag på lite washi tejp och mistade med rosa vilket förstörde min text så jag fick stämpla igen.

Ja det blev ju inte den snyggaste tavlan men den duger för att vara första gången. Jag får fota den imorgon igen för nu ser den ju mer gul ut än guldfärgad:)


Tonight there is a challenge on Facebook to do a Mixed Media artwork right now. I have used a canvas for the first time. I first put  gesso on the canvas then I sprayed it with Heidi Swapp's gold mist, then I stamped a patterned with distress stain ( tarnished brass). Then I made the stars with blue and red acryllic paint with a stencil. I stamped the text with letters from Prima. Cut out a woman from a magazine and glued her down with multi medium. Put some washi tape on the bottom and splashed some pink mist on it so it destroyed some of the text which I had to stamp again.

I have to photograph this again tomorrow because now it looks more yellow then gold. 


 Here is a new photo taken this morning. And I can add that I won the challenge:)

Inga kommentarer: