fredag 1 mars 2013

Sjukdom i familjen

Min lilla Vilja har varit sjuk ett bra tag nu men igår hade febern försvunnit och vi trodde hon började bli bättre. Men nej, i natt hade hon fått feber igen och hostade hela natten. Idag ville hon bara ligga på soffan brevid mig och sova så min man tog med henne i eftermiddags till barnakuten på sjukhuset. Där är de ännu, hon väntar nu på att röntga lungorna. Eftersom hon hade lunginflammation förra året och har samma sjukdomstecken nu så lutar det ju åt det. Min man hoppades att de inte skulle bli inlagda men hon har behov av syrgas ( och får det nu) så de blev det ändå. Vi får väl veta mer imorgon men hon skulle få antibiotika också.

My poor little Vilja  has been sick for two weeks now, but yesterday we thought she was better. But no, the fever came back and today my husband took her to the hospital. They have x-rayed her lungs but don't know yet if it is pneumonia but she needs oxygen and will stay there over night.

Därför har jag ju inte kunnat scrappa nåt varken igår eller idag. That's why I haven't been able to scrap anything the last couple of days.

Så här såg hon ut förra året när hon fick ligga i en vecka på sjukhuset. This is how she looked like last year at the hospital.



Jag saknar henne och hoppas hon kommer hem snart!

I miss her so much and hope she will be home soon.

3 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Lilla stumpan... :( Hoppas hon kryar på sig fort!

Titti sa...

Stykekram till dig lilla gumma.
Hoppas du blir frisk snart.
Kram Titti

Rosemarie sa...

Stackars liten! Hoppas hon blir frisk och kry snart, det är ju aldrig kul att vara sjuk och speciellt inte om man mår så dåligt att man måste till sjukhuset dessutom.

Kikade runt i din blogg och inspirerades av dina fina alster. Det finns många fina kort och layouter här!
Ha en trevlig helg!
Kram
Rosemarie