onsdag 27 februari 2013

En ny stjärna

En Liten Butik i Mörrum har en rolig tävling nu som går ut på att skapa nåt efter en Bingo bricka. Jag valde raden med glimmermist, nål/pin, tyg och stjärna. Jag började med att spreja med två olika glimmermist genom en mask, sen hittade jag dessa papper från Dear Lizzy som passade perfekt och till slut valde jag fotona. Klippte sönder en av Ellas gamla klänningar i ett vitt tyg som jag stansade ut med en Tim Holtz die. Jag har länge velat sy på nån LO så idag så sydde jag en stjärna.





 Här ser ni den ena blomman, jag har använt tyg både längst bak och längst fram ( mistade den längst fram blå). Here you can see a close up of the flowers, I used both fabric and paper.


  I made this LO for En Liten Butik i Mörrum's february challenge. But Tim Holtz also has a challenge in which you should use his tattered floral die, and since I used that die here I am also entering this LO in his challenge. I used fabric from an old dress of my eldest daughter that was white. I have misted it with Glimmer mist, the same I used for the mask. I have also sewn on this LO. And the title says " The newest star in the family".

Here is how the die looks like and it was the first one of his that I  bought.


1 kommentar:

Annelie sa...

Jättefin!!
Håller en tumme för dig :)