tisdag 27 augusti 2013

Fler ATC

Det var så kul att göra ATC kort att jag ville fortsätta så jag hittade en ATC Swapp på FB som även har en hemsida som ni hittar här och som drivs av Milo Lilja. Det var tre teman den här gången och man skulle bara göra 12 kort och man behövde inte ha alla teman på alla korten. Jag valde att dela in mina och göra fyra kort på varje tema. Igår gjorde jag de första fyra korten på temat cirkus. Jag har använt mig av distressdynor för att göra ränderna i för mig klassiska cirkus färger. Sen har jag klippt ut figurer från ett papper i serien Cakewalk från October Afternoon och vimplarna är också utstansade från ett papper i den serien.

It was so much fun to make ATC cards that I joined a ATC Swap on FB that also has a website and is run by Milo Lilja. We should make 12 cards and we have three themes to use. I divided mine into three groups and made four cards yesterday with the theme circus. The figures and the patterned paper comes from Cakewalk by October Afternoon. The stripes is made by distress inks.


1 kommentar:

Jen W. sa...

These ATCs are so cute! I love the striped backgrounds you created and the cute little banners!

Sadly the library here in Bermuda is tiny and doesn't have much in it. I might have more books in my house than they have! :D