fredag 23 augusti 2013

ATC Swapp

Det är helt otroligt men jag har redan kommit hem från sjukhuset! Känner mig mycket friskare när jag får vara hemma. Kom hem i onsdags och igår var jag bara tvungen att sätta mig vid mitt skrivbord, men eftersom jag är lite darrig och inte orkar sitta där så länge så bestämde jag mig för att börja med att göra några ATC kort i mixed media teknik. Det är En Liten Butik i Mörrum som har en ATC Swapp just nu som pågår till den 15 september. Ni kan läsa mer om ATC kort på deras sida. Jag gjorde en serie med 6 ATC kort som jag kallar Bevingad.
Jag började med att ha på olika distresser på ett 12*12 cardstock ( Chipped sapphire, Dusty concord, Picked raspberry och Salty ocean). Sen sprutade jag vatten på allt, lät det torka och sen gjorde jag om processen på ställen där jag tyckte det behövdes. När allt var torrt hade jag på lite mist ( Gold Lamé från Heidi Swapp). Sen skar jag mina ATC kort i rätt storlek och valde ut de finaste bitarna som jag stämplade fjärilar på med stämplar från Vilda Stamps med en vit dyna ( Memories Pigment Inkpad). Hittade sen de perfekta Rub ons från Kaisercraft  som jag hade på ( inte det lättaste när man darrar). Det är så kul att göra ATC kort och det här var en himla kul idé av En Liten Butik, speciellt när man får swappa. Om det är nån som vet nån ATC swapp grupp så kan ni ju skriva ett meddelande.

I have come home from the hospital and yesterday I made these ATC cards with mixed media technique. It's En Liten Butik i Mörrum that has a challenge/swapp. I made six cards.


4 kommentarer:

Titti sa...

Vilka fina kort du fått till. Hoppas att du mår bättre för var dag. Livet får en ny chans. Härlig helg Cicci önskar Titti

Katja/MezzaNotte sa...

Vilka härliga kort du har gjort! Gillade känslan på dem. Vad roligt att du vill vara med på En liten butiks swapp!
Kram Katja

Ingba sa...

Vilka härliga kort. Gillar den blå färgen. Jag vill också önska dig lycka till med tillfrisknandet och ditt nya hjärta.

kram

Outi sa...

Så vackra kort! Underbara färger!!! Hoppas jag hinner vara med, och att jag kan få ett utav dina :-)
Kram
Outi/Pappersgalen